دسته‌بندی نشده

تاثیر موسیقی بر کودکان

تاثیر موسیقی بر کودکان

تاثیر موسیقی بر کودکان امری است بر تعداد زیادی از مادران و  پدران آشکار شده ولی چگونگی و چند و چون آن هنوز برای عده بسیاری روشن نیست. زمانی که والدین یک کودک تصمیم می گیرند تا از موسیقی برای افزایش توانایی ها و تمرکز کودکانشان استفاده کنند، معمولا به سراغ کلاس های تکراری می روند که صرفا جهت پر کردن اوقات فراغت برگزار می شوند. اما روش های دیگری نیز وجود دارد که می توانند در کنار این کلاس ها هوش موسیقایی کودک را تقویت و مهارت های وی را افزایش بخشند.

تاثیر موسیقی بر آموزش

شاید برایتان جالب باشد که بدانید به غیر از بعد ژنتیکی هوش، روش هایی برای افزایش آن وجود دارد. هر پدر و مادری علاقمند است که فرزندی باهوش و با استعداد داشته باشد. بعضی از والدین با صرف هزینه های بسیار زیاد تلاش دارند از کودکشان یک نابغه بسازند. اما برخی با روش های ساده تر نتایج بهتری را دریافت می کنند. زیرا با تاثیر موسیقی بر هوش آشنا هستند. اکنون این سوال پیش می آید که چگونه هوش فرزندمان را از طریق موسیقی افزایش دهیم؟ نتیجه یک تحقیق ده ساله بر روی 75 هزار دانش آموز اثبات کرده که کودکانی که با موسیقی آشنایی دارند، مهارت و توانایی بیشتری در درک ریاضیات از خود نشان می دهند. موسیقی همزمان سه بخش مهم از کودک را به فعالیت وا می دارد. جسم، عقل و احساس! استفاده همزمان از این سه بخش باعث رشد توانایی های مغزی می شود.

تاثیر موسیقی بر مهارت های اجتماعی کودکان

اگر کودکان به صورت گروهی به تمرین موسیقی بپردازند، به دلیل اینکه در خلال انجام فعالیت های موسیقایی مجبور به تعامل، همکاری و هماهنگی با یکدیگر هستند، مهارت های اجتماعی را به خوبی یاد می گیرند. زیرا تا همه افراد گروه موسیقی با هم در تعامل و همکاری کامل نباشند، اثر خوبی خلق نخواهد شد.

تاثیر موسیقی بر یادگیری ریاضی

هنگام یادگیری موسیقی همان بخشی از مغز فعال است که هنگام یادگیری ریاضی به فعالیت می پردازد. پس زمانی که کودک شما مشغول یادگیری موسیقی است، آن بخش از مغزش که برای یادگیری ریاضی می باشد، فعالتر شده و به این نحو، استعداد کودک شما با تمرینات موسیقی در زمینه ریاضی بیشتر شکفته خواهد شد. در برخی از دانشگاه ها و مدارس جهان، موسیقی به عنوان یک واحد درسی اجباری تدریس می شود.

تاثیر موسیقی بر روح و روان کودک

موسیقی در وهله اول، می تواند لطافت روحی و آرامش را به کودک شما هدیه بدهد. در وهله دوم دقت و تمرکز کودک شما را بالا می برد. هماهنگی و تعادل بین مخچه های مغز، سومین هدیه ای است که یادگیری موسیقی به کودک می دهد. نتایج تحقیقات نشان داده که اعتماد به نفس در کودکانی که موسیقی را بلدند، بالا است. زمانی که کودک، یک قطعه موسیقی را می نوازد و یا همزمان با آن شعری را می خواند، اعتماد به نفسش افزایش می یابد و قدرت اجرا کردن جلوی جمع را از کودکی می آموزد.

تاثیر موسیقی بر پردازش سریع اطلاعات در مغز کودک

موسیقی به شدن مغز کودک را به تکاپو وادار می کند و از آن جایی که در حین نواختن یک ساز و یا خواندن آواز به هیچ چیزی جز موسیقی نمی توان فکر کرد؛ تمرکز نیز افزایش می یابد. این دسته از کودکان زمانی که به سنین بالاتر می رسند، مطالب مختلف را سریعتر درک می کنند و در حل مسائل، سرعت عمل بیشتری دارند.

تاثیر بالابودن هوش موسیقایی بر یادگیری

هوش موسیقی از جمله توانایی های قابل افزایش است. ابزارهای مناسبی در این راه وجود دارند که با استفاده از آن ها می توان هوش موسیقایی را تقویت کرد. شناخت اصوات حیوانات و ماشین های مختلف، تشخیص صدای سازهای متنوع و … همگی در افزایش هوش موسیقایی موثرند.

صفحه موسیقی آواگران

صفحه موسیقی آواگران به منظور افزایش هوش موسیقایی و شنیداری کودک طراحی و ساخته شده است. کودک از طریق آشنایی با ریتم های مختلف موسیقی ملل (داخلی و خارجی) و اصوات حیوانات و سازهای مختلف، هوش شنیداری و موسیقایی اش افزایش می یابد. در این صفحه موسیقی علاوه بر ریتم های مختلف، تعداد زیادی از آهنگ های مشهور و پرطرفدار کودکان موجود است. کودکان با استفاده از این وسیله می توانند صدای سازهای مختلف را از هم تشخیص دهند. علاوه بر این ها یک پیانو با چهار اکتاو در این صفحه گنجانده شده است.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *